Moja opinia Arbonne

Firma której będzie poświęcony dzisiejszy post została założona w 1980roku przez Pettera Morcka. Jego celem było stworzenie produktów opartych na składnikach roślinnych. Obecnie produkty Arbonne znane są na całym świecie dzięki sieci Konsultantów Arbonne. Linie produktów znacznie się rozszerzyły i obejmują teraz produkty do aromaterapii, kosmetyki, produkty odżywcze i wiele innych. Produkty które oferuje nam Arbonne są wegańskie, bez GMO, bezglutenowe, testowane dermatologicznie oraz alergologicznie. Sama nazwa Arbonne oznacza "piękne drzewo", jest to firma, która coraz bardziej angażuje się w działania proekologiczne, między innymi wspiera ona projekty na rzecz amazońskich lasów tropikalnych. Arbonne posiada swoje Laboratoria Badawczo-Rozwojowe, których powierzchnia zajmuje ponad 300 metrów kwadratowych i znajduje się w Irvine w stanie Kalifornia, gdzie chemicy tworzą prototypy produktów i testują pod kątem stabilności i skuteczności, firma posiada również swój własny Naukowy Komitet Doradczy w którego skład wchodzą specjaliści w dziedzinie nauki, medycyny, zdrowia, dobrego samopoczucia i odżywiania. 
Produkty są opracowywane bez użycia m.in :
produktów pochodzenia zwierzęcego lub ubocznych produktów zwierzęcych | parabenów | środków konserwujących wydzielających formaldehyd | ftalanów | formaldehydu | alkylofenolów | benzenu | tritanolaminy | mono-etanolaminy | fosforanów | glikolu polietylenowego | wazeliny | bisfenolu-A | glutenu | barwników syntetycznych | triklozanu | hydrochinonu | olejów mineralnych

Warto wspomnieć, że Arbonne przestrzega wielu wymagań organizacji i rozporządzeń m.in takich jak :

  • amerykańska Agencja Żywności i Leków (FDA)
  • kanadyjskie Ministerstwo Zdrowia : Health Canada
  • nowozelandzkie regulacje: Cosmetic Producs Group Standard 
  • Międzynarodowe Stowarzyszenie Substancji Zapachowych (IFRA)
  • Europejski Urząd ds. Bezpieczeństwa Żywności (EFSA)
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady Dotyczącego produktów kosmetycznych
  • Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady w sprawie rejestracji, oceny, udzielania zezwoleń i stosowanych ograniczeń w zakresie chemikaliów (REACH)
Firma Arbonne posiada sporo certyfikatów.

"Zerowa emisja dwutlenku węgla

Zerowa emisja dwutlenku węgla odnosi się do osiągnięcia zerowej emisji netto przez mierzenie ilości uwalnianego węgla, która równoważy neutralizującą ilość lub uzyskania wystarczającej ilości węglowych kredytów, aby wytworzyć różnicę." klik


"Jesteśmy dumni z tego, że formuły naszych produktów nie są stosowane na zwierzętach

Etykieta „cruelty-free” odnosi się do produktów oraz działań, które nie szkodzą ani nie zabijają zwierząt, w tym testów. Formuły produktów testowane na zwierzętach nie są uważane za wolne od okrucieństwa, ponieważ te badania są często bolesne i powodują cierpienie milionów zwierząt rocznie." klik


"Ludzie, Planeta, Produkty

Nieodłącznym elementem misji firmy Arbonne jest kontynuacja jej zaangażowania w działania proekologiczne. Pomagamy stworzyć bardziej zrównoważoną przyszłość, dokonujemy pozytywnych zmian i wywieramy mniejszy niepożądany wpływ na naszą planetę." klik


"Arbonne zbliża się Zero odpadów

Praktywa zero odpadów ma na celu tworzenie trwałych i naturalnych procesów, dzięki którym większa ilość odpadów jest poddawana recyklingowi i w rezultacie ponownie staję się przydatnymi produktami. Oznacza to systematyczne planowanie i zarządzanie produktami oraz procesami, oraz oszczędzanie i odzyskiwanie zasobów w celu redukcji emisji zanieczyszczeń odpadów i materiałów." klik


O firmie Arbonne znajdziemy bardzo wiele wątków, oraz masę pozytywnych opinii klientów którzy odważyli się przetestować ich produkty. Ja dowiedziałam się o nich już jakiś spory czas temu dzięki Kasi Warelich, która naprawdę muszę przyznać, że zna się na rzeczy i wszystko super opowiedziała. 
Moja mama stosowała początkowo podkład i była z niego bardzo zadowolona. Skład był super, skóra po nałożeniu była gładka - ale najważniejsze w tym wszystkim jest to, że KOSMETYKI NIE SĄ STOSOWANE NA ZWIERZĘTACH! Jak wiecie jestem zwolenniczką zwierząt i kocham naturę dlatego coraz częściej patrzę na etykiety produktów po które sięgam.
Wszystkie serie do pielęgnacji skóry jakie znajdziecie w ofercie Arbonne pokażę Wam poniżej, a na samym końcu przedstawię Wam tą, którą testowałam. 


Clear Future - przeznaczony do cery z niedoskonałościami[klik]
1. Płyn oczyszczający pory do cery z niedoskonałościami
2. Płatki oczyszczające do cery z niedoskonałościami
3. Krem punktowy o intensywnym działaniu do cery z niedoskonałościami
4. Matujące mleczko do cery z niedoskonałościami
5. Kojąca maska na noc

Calm - przeznaczony co cery wrażliwej [klik]
1. Delikatny żel do codziennego mycia twarzy
2. Delikatny krem nawilżający do codziennego stosowania
3. Łagodzące serum do twarzy
4. Łagodzący żel pod oczy

Arbonne Intelligence - kosmetyki wielozadaniowe [klik]
1. Genius Płatki kosmetyczne i płyn regenerujący na noc
2. Odżywczy olejek do twarzy
3. Arbonne Intelligence serum do ust
4. Arbonne Intelligence CC cream (3 odcienie)

FC5 - przeznaczony co codziennej pielęgnacji [klik]
1. Orzeźwiający płyn do mycia ciała
2. Odżywcza emulsja do ciała
3. Peeling złuszczający
4. Oczyszczający żel do mycia twarzy + tonik 
5. Odżywczy olejek do skóry
6. Głęboko oczyszczająca maska
7. Puder matujący
8. Odżywczy balsam na dzień SPF 20
9. Balsam na dzień wchłaniający nadmiar sebum SPF 20

Krem Re9 Advanced dla mężczyzn - przeznaczony do użytku przez mężczyzn[klik]
1. Nawilżający krem zwalczający oznaki starzenia SPF 15
2. Emulsja mikropeelingowa do mycia twarzy
3. Krem do golenia 
4. Kojący balsam po goleniu
5. Krem pod oczy poprawiający wygląd skóry

Razem z mamą sięgnęłyśmy tym razem po produkty Arbonne z serii RE9 Advanced - której zadaniem jest łagodzenie oznak starzenia, nadanie skórze młodzieńczego blasku, odżywienie i nawilżenie skóry oraz zniwelowanie zmarszczek.
Pod spodem pokaże Wam co znajdziemy w tej serii, jakie są zalety jej stosowania oraz opowiem Wam czy w ogóle warto.
Produkty które testowałam z serii RE9 Advanced:
1. Kremowy żel oczyszczający do twarzy - jest to preparat o kremowej konsystencji i perłowym kolorze, który delikatnie usuwa makijaż oraz wszelkie zanieczyszczenia z naszej twarz. Na skórze jest on bardzo przyjemny i delikatny.

2. Tonik regenerujący - zmniejsza widoczność porów. Jego konsystencja jak w każdym toniku jest wodnista.

3. Serum intensywnie regenerujące - ma on konsystencje lekką i jedwabistą, pomaga zmniejszyć widoczność zmarszczek.

4. Korygujący krem pod oczy - idealnie nawilża skórę pod oczami oraz zmniejsza widoczność drobnych zmarszczek. Ma bardzo przyjemny zapach, można powiedzieć, że taki lekko cytrusowy.

5. A Krem regenerujący na dzień z SPF 20 - chroni skórę przed promieniami UVA/UVB. Jego zapach jest również delikatnie cytrusowy, a konsystencje ma bardzo lekką.

5.B Krem regenerujący na dzień, dodatkowe nawilżenie, SPF 20 - zapewnia idealne nawilżenie dla przesuszonej skóry.


5.C Krem regenerujący na noc - odżywia, nawilża oraz zwiększa naturalną zdolność skóry do regeneracji. Wchłania się dosyć szybko przy czym dobrze nawilża naszą skórę, nie pozostawiając lepkiej warstwy.
Kluczowe składniki w tej serii to:

Witamina C - zwiększa oraz utrzymuje nawilżenie, wspomagając kolagen, dzięki czemu nadaje skórze blask i poprawia wygląd skóry.
Komórki Macierzyste Pomarańczy - Poprawiają elastyczność i koloryt skóry oraz zmniejszają widoczność zmarszczek.
Kwasy alfa-hydroksylowe - Odsłaniają następną warstwę naskórka poprzez delikatne złuszczenie.
Ceramid z rokitnika - Zastrzeżony kompleks zawierający olejek z rokitnika i oliwy z oliwek, które są bogate w kwasy tłuszczowe omega, wspomaga nawilżenie skóry. Peptydy - Wspomagają kolagen przez nawilżenie, zmniejszają widoczność drobnych oraz głębszych zmarszczek.
Wyciąg z koniczyny łąkowej - składnik aromatyzujący.
Wyciąg z pąków drzewa bukowego - nawilża i zmniejsza widoczność zmarszczek.
Wyciąg z korzenia kudzu - poprawia jędrność i kolor skóry.
Witamina E - przeciwutleniacz, który ma właściwości nawilżające (składnik odżywiający skórę).
Wyciąg z owocu z ogórka - łagodzi oraz koi skórę.
Wyciąg z lawendy francuskiej - pomaga zmniejszać widoczność zmarszczek.
Wyciąg z rukowi wodnej - odżywia skórę.
Kofeina - przeciwutleniacz: odżywia skórę, zmniejsza widoczność opuchlizny wokół oczu.
Skwalan pochodzący z oliwek - zapewnia nawilżenie i odżywienie.
Wyciąg z kłosowca - wspomaga blask naszej cery i pomaga ją nawilżyć.
Witamina B3 - pomaga rozjaśnić wygląd skóry.
Wyciąg z oczaru - wspomaga oczyszczenie i pielęgnację. 
Kwas hialuronowy - utrzymuje nawilżenie, zmniejsza widoczność drobnych jak i głębszych zmarszczek.

Moim zdaniem firma Arbonne bardzo starannie dobiera składniki znajdujące się w ich produktach, dzięki czemu osiągają oni tak duże zadowolenie swoich klientów. Ceny są dosyć wysokie jednak jak wszyscy dobrze wiemy to za jakość się płaci. Nie jest tak tylko w kosmetykach, ale we wszystkim. Możemy dostać coś za parę złotych, ale marnej jakości, bądź możemy zapłacić więcej i cieszyć się czymś na lata, ale wybór zależy od Nas. Dla mnie ogromnym plusem było to co już wspomniałam wyżej czyli, że produkty nie są testowane na zwierzętach i świadomość, że żadne zwierzątko nie ucierpiało sprawia mi ogromny uśmiech, uważam, że warto wspierać takie firmy. U mnie jak i u mojej mamy produkty się sprawdziły. Skóra była znacznie bardziej jędrna oraz naprężona. Zauważyłam również mniejsze przetłuszczenia się w strefie T mimo, że posiadam typ cery mieszanej/tłustej. U mamy widać było także spłycenie się zmarszczek, a twarz wyglądała dużo bardziej promiennie i młodziej. Moim zdaniem warto sprawić sobie w prezencie młodszy wygląd i lepiej wyglądającą cerę. 

88 komentarzy:

  1. Bardzo się cieszę Aurelia, że produkty Wam się spodobały :-)
    Dziękuję za tak wspaniały komentarz!
    Zaskoczyłaś mnie <3
    Polecam się na przyszłość oczywiście!

    OdpowiedzUsuń
  2. Kocham te produkty. Używam już 3 lata i ciągle odkrywam ich nowe zastosowania. Nie tylko kremy ale i kolorówka oraz wspaniałe suplementy, które dają mi mnóstwo energii.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja również jestem bardzo zadowolona z ich działania :) Potrafią zdziałać cuda <3 Pozdrawiam :)))

      Usuń
  3. Moim zdaniem w każdym przedziale cenowym można znaleźć kosmetyki warte uwagi, dlatego nie zawsze to co drogie jest najlepsze. O tej firmie jeszcze nie miałam okazji usłyszeć, ale myślę, że warto zapoznać się z ich asortymentem :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam z całego serca, efekty są widoczne po zaledwie kilku użyciach. Warto wypróbować, dla każdego coś się znajdzie. Oczywiście również stosuję produkty z tańszych półek cenowych i też jestem zadowolona :) Przesyłam buziaki :*

      Usuń
  4. Super artykuł :-) Tyle ciekawych informacji w jednym miejscu. Znam markę i jej używam od ponad roku. Nie wyobrażam sobie już bez niej życia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, najbardziej satysfakcjonujące jest to, że firma nie testuje na zwierzętach! :)

      Usuń
  5. No świetnie!!! Cieszę się że osoba niezależna napisała ten artykuł. Ja weszłam do firmy aby tanio kupować o otrzymywać rabaty albo całe produkty w gratisie. W życiu bym nie pomyślała że tak można. Wczytajcie się w ofertę firmy i zobaczcie czym ta firma przyciąga do siebie ludzi. Pozdrawiam i gratuluję artykułu. ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, bardzo mi miło, że artykuł się podoba! Zachęca mnie to do dalszego działania. :) Życzę miłego dnia !:)

      Usuń
  6. Nie słyszłam nigdy o tym. Ale już wchodzę na stronę i sprawdzam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam zajrzeć na stronkę i się rozgościć,bo przeglądanie może zająć trochę czasu. :)

      Usuń
  7. Cudowne kosmetyki, cudowna firma. Świetny artykuł!

    OdpowiedzUsuń
  8. Arbonne jest najlepszy ! Dla mnie najważniejszą kwestią jest fakt, iż produkty są wegańskie i nie są testowane na zwierzętach. A ponadto świetna jakość. W końcu mam twarz jak człowiek:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No dla mnie to największy plus, że żadne zwierzęta nie ucierpiały! U mnie efekty były już po zaledwie kilku użyciach - szok <3

      Usuń
  9. Używam kosmetyków od 3 lat i powiem szczerze nie tylko zmieniły one moja skórę ale też i życie ��

    OdpowiedzUsuń
  10. Najlepsze bo wegańskie i nietestowane na zwierzakach! Jakość pierwsza klasa. A jak komuś się coś nie spodoba, można oddać lub wymienić. Choć rzadko się to zdarza:)

    OdpowiedzUsuń
  11. Znam,używam od 2 lat i dzięki nim ''uleczyłam"swoja skóre ,która wczesniej była leczona metodami tradycyjnymi przez kilka lat... i proszę mi wierzyć metody tradycyjne były o wiele droższe, a o niebo mniej skuteczne!!!W moim przypadku zdziałały CUDA,a jestem pewna,ze to właśnie dzięki swoim składom- BEZ ZBĘDNEJ CHEMII ...Teraz już nie potrafię ŻYĆ bez nich...Świetny artykuł i sama prawda!!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, efekty są widoczne. Ja osobiście nie miałam nigdy problemów skórnych , ale po stosowaniu tych produktów bardzo polepszyła mi się skóra mimo wszystko. Skóra pod oczami stała się bardziej napięta, a zmarszczki dużo mniej widoczne. :)

      Usuń
  12. Ja używam tych kosmetykow od trzech miesiecy. Moja skóra zmieniła się na lepsze. Jest bardziej nawilżona i mam mniej zmarszczek����. Naprawdę gorąco polecam te kosmetyki, a artykuł mówi samą prawdę.��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super, że u Ciebie też sprawdziły się kosmetyki. Dziękuję :)

      Usuń
  13. Kiedy usłyszałam o kosmetykach Arbonne, postanowiłam spróbować. Na codzień jestem sporym niedowiarkiem, więc uważałam, że konsultantka przesadza, rozpływając się w zachwytach na ich temat. Na pierwszy ogień poszedł u mnie tusz do rzęs. Do tej pory używałam tylko jednego (bo inne mnie uczulały i zaraz miałam zapalenie spojówek)i na nieszczęście firma miała wycofać go ze sprzedaży. Byłam tym faktem przerażona. Kiedy przyszła do mnie konsultantka na SPA, wypróbowałam Tusz Arbonne i byłam pewna, że następnego dnia obudzę się z ropą w oczach. Jakie było moje zdziwienie, kiedy tak się nie stało i właśnie wtedy mnie kupili:) Teraz po 2 latach używania, nie zamieniłabym go na żaden inny tusz, bo moje rzęsy wyglądają naturalnie, a do tego urosły i stały się gęstsze, ponieważ tusz zawiera odżywkę. Potem przyszła kolej na kolejne kosmetyki i właściwie historia się powtarzała. Podsumowując: jestem zachwycona kosmetykami Arbonne i muszę powiedzieć, że pozwoliły one rozwiązać jeszcze kilka innych problemów kosmetycznych w mojej rodzinie. Zdecydowanie polecam, a autorce gratuluję rzeczowego podejścia do oceny.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, sama często nie wierzę w to co obiecują nam producenci.. Ale tutaj było inaczej, chyba każdego przekona ta firma do siebie. U mnie było widać różnicę po kilka użyciach. Sama byłam tym faktem bardzo mile zaskoczona. Także polecam wszystkich spróbować przygody z tą firmą. Dziękuję bardzo <3. Dzięki takim komentarzom wiem, że to co robię ma sens. :)

      Usuń
  14. Świetne produkty za przystępną cenę, choć nie są lekami mogę śmiało stwierdzić że leczą skórę. Bardzo wydajne i uwaga wciągające�� Używam od dwóch lat

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, przetestowałam i również jestem zadowolona z efektów. :)

      Usuń
  15. Jeszcze nic nie miałam z tej firmy, muszę się lepiej zapoznać z ofertą i nawet seria męska jest! super :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie ! Jak dla mnie mega czad! :) Zachęcam do oglądania :*

      Usuń
  16. Nie używałam tych kosmetyków aczkolwiek ogromny plus za niestosowanie na zwierzętach i pochodzenie naturalne

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zawsze można odłożyć troszeczkę i może się uda. U mnie było widać efekty :)

      Usuń
  17. Nie miałam okazji próbować tych kosmetyków, ale dzieki Twojemu artykułowi z pewnością nie przejdę obok nich obojętnie. Zainteresowaś mnie i to bardzo!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Polecam :) Sama podchodziłam do nich sceptycznie i...niepotrzebnie <3

      Usuń
  18. Kurcze kosmetyki cudo. Świetnie że są bez glutenu, weganskie i co najważniejsze nie są testowane na zwierzętach! Ale muszę przyznać że nigdy nie słyszałam o tej marce. Buziaki

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja o niej się dowiedziałam, jakiś czas już temu. Na początku nie wierzyłam, że można nimi osiągnąć takie efekty, ale mile się zaskoczyłam :) Buziaki kochana :*

      Usuń
  19. Nigdy wcześniej nie słyszałam o tej firmie, ale przepadam za tego typu kosmetykami, więc na pewno się na nie skuszę <3!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Warto odłożyć pieniążki i sprawić sobie prezent <3 Buziaki :*

      Usuń
  20. Nie znam marki aczkolwiek swietny post!
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Kosmetyki wydają się na serio godne uwagi i zakupu :) Świetna alternatywa dla drogeryjnych preparatów :)

    OdpowiedzUsuń
  22. Wow, rewelacyjny zestaw, chciałabym przetestować wszystkie produkty osobiście :)
    Otóż to, najważniejsze, by produkty nie były testowane na zwierzętach.
    Obserwuje.
    Pozdrawiam i zapraszam na nowego posta! <3

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zdecydowanie uwielbiam te produkty! 😍
      Idzie się w nich zakochać 😉
      U mnie to największy plus, że żadne zwierzątko na tym nie ucierpiało :)

      Usuń
  23. Pierwszy raz spotykam się z tą marką :)

    OdpowiedzUsuń
  24. Nigdy nie słyszałam o tej marce :) A ten post mnie zaciekawił.

    https://buszujwkuchni.com - zapraszam : )

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło kochana :* Lecę już do Ciebie zobaczyć na bloga :)

      Usuń
  25. Pierwszy raz słyszę o tej marce. Gratuluję postu, jest wyczerpujący i świetnie napisany :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeju dziękuje! Bardzo miło czytać takie komentarze ❣️

      Usuń
  26. Nigdy nie słyszałam o tej marce :o

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że dzięki mnie możesz się zapoznać z firmą :)

      Usuń
  27. Świetny blog :) nie słyszałam jeszcze o tej marce, ale chętne ją wypróbuję

    OdpowiedzUsuń
  28. Bardzo ciekawy artykuł :) pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  29. Świetny post! Nigdy nie słyszałam o tej firmie. Chętnie coś przetestuję❤️

    OdpowiedzUsuń
  30. Lubię tak dopracowane i naturalne kosmetyki. Wielki plus za to, że nie są testowane na zwierzakach :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dokładnie, jak dla mnie to największy plus, że zwierzęta na tym nie cierpią :)

      Usuń
  31. Niestety z tą marką spotykam się po raz pierwszy, ale na pewno nie ostatni :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Super! Mam nadzieję, że jeszcze o niej usłyszysz :*

      Usuń
  32. Dla mnie Arbonne to odkrycie, które odmieniło moje życie! :D Borykałam się przez wiek lat z problemami skórnymi i dopiero teraz udało mi się ich pozbyć. Żadne wizyty u specjalistów i preparaty nie zrobiły tyle co płatki z serii genius i seria Re9. Jestem szczęśliwa, że coraz więcej osób docenia właściwości produktów i jakość, którą oferuje marka. Świetny artykuł, mam nadzieję, że dzięki niemu Arbonne odmieni jeszcze niejedno życie ;)

    OdpowiedzUsuń
  33. Nie dziwię się, że kolejna blogerka pokochała kosmetyki Arbonne! Kocham serię RE9, ale moim ostatnim odkryciem jest kolekcja Prepwork, szczególnie żelowe maseczki ❤️
    https://www.youtube.com/watch?v=pR3HbCd8ggs&list=PLPMz4u_JmECwj2GAYKEHIS4XMwlySqrm2

    OdpowiedzUsuń
  34. Kosmetkyki Arbonne RE9 używam od jakiegoś roku (moje ulubione produkty to serum i krem na noc!), a od niedawna stosuje w połączeniu z kolekcją Prepwork. Polecam żelowe maseczki pod oczy - są naprawdę warte grzechu!

    OdpowiedzUsuń
  35. Sorry za literówkę! Miałoby być oczywiście kosmetyki Arbonne ;) A tak przy okazji Aurelio, jeśli będziesz miała okazję przetestować kolekcji Prepwork to naprawde Ci ją polecam!

    OdpowiedzUsuń
  36. Dzięki za wpis, wiele wyjaśnia !

    OdpowiedzUsuń
  37. Witam a gdzie informacja że kosmetyki niektóre maja skład aż z 88 substancji z czego lwia część jest szkodliwa??

    OdpowiedzUsuń

Copyright © 2014 ARIELKA LIFESTYLE , Blogger